HTML

Autósszótár

Friss topikok

  • vanbasten9: Ez nagyon hasznos! Esetleg meg tudná mondani, h egy 2015ös JETTA 1.8 TSI SE milyen besorolást kapn... (2016.11.10. 16:18) EURO besorolás (Európai emissziós sztenderdek értékei)
  • nézek: jól hangzik... (2013.08.25. 15:43) Pneumobil, pneumotor
  • nézek: 20 éve nekem is csak automatám van...maga a tökély. (2013.08.24. 22:25) Automataváltó
  • KovA: @HLaci: Én a múltkor betoltam egy Chevroletet... Miután a bikázásról mindenféle rémtörténeteket ol... (2012.12.07. 13:26) Betolni
  • Pudva: Hello Mi a helyes eljárás, ha ennek a bejegyzésednek részeit át szeretném emelni a saját blogomba... (2012.03.09. 15:17) Autófényezés

Linkblog

Retarder

2008.07.29. 09:53 Hlács Zoltán

Szerkezetét tekintve a retarder a hidrodinamikus tengelykapcsolóhoz hasonlít. Két lapátkerék van egymással szemben elhelyezve. Jobbra a forgórész, balra az állórész. Rekeszeik között olaj található. A forgórész össze van kötve a jármű kardántengelyével, az állórész pedig szilárdan a retarder házával. Amikor a kardántengely a forgórészt mozgásba hozza, az olaj felveszi ezt a forgómozgást. A forgórész mechanikus energiája az üzemi folyadék kinetikus energiájává alakul át. A centrifugális erő az olajat az állórész rekeszeibe préseli, amit az olaj, a hidrodinamikus tengelykapcsoló turbinakerekéhez hasonlóan, megpróbálja mozgásba hozni. Az állórész azonban rögzítve van. ílymódon a kinetikus energia hővé alakul át, a forgórész fékeződik. A fékező hatás áttevődik a kardántengelyre, a jármű lefékeződik.