HTML

Autósszótár

Friss topikok

  • vanbasten9: Ez nagyon hasznos! Esetleg meg tudná mondani, h egy 2015ös JETTA 1.8 TSI SE milyen besorolást kapn... (2016.11.10. 16:18) EURO besorolás (Európai emissziós sztenderdek értékei)
  • nézek: jól hangzik... (2013.08.25. 15:43) Pneumobil, pneumotor
  • nézek: 20 éve nekem is csak automatám van...maga a tökély. (2013.08.24. 22:25) Automataváltó
  • KovA: @HLaci: Én a múltkor betoltam egy Chevroletet... Miután a bikázásról mindenféle rémtörténeteket ol... (2012.12.07. 13:26) Betolni
  • Pudva: Hello Mi a helyes eljárás, ha ennek a bejegyzésednek részeit át szeretném emelni a saját blogomba... (2012.03.09. 15:17) Autófényezés

Linkblog

Légzsák

2007.06.11. 11:54 Hlács Zoltán

Legtöbbször a kormányba, a műszerfalba, az ülések oldalába és az autó oldala mentén a tető burkolata alá rejtett zsákok, amiket balesetkor apró robbanás által fejlesztett gáz tölt gyorsan meg. A légzsák abban segít, hogy amikor testünk nekicsapódik az autó belsejének, akkor puhábbra érkezzen, mintha a közvetlenül az üvegnek/fémnek, műanyagnak vágódott volna. Aki nem köti be magát, azt a légzsák sem tudja normálisan megvédeni, mert egyszerűen nem oda, és nem olyan sebességgel fog érkezni, ahol a légzsák várja. A lufik olyannyira nem helyettesítik a biztonsági övet, hogy a gyártók gyakran SRS-ként (supplemental restraint system), azaz kiegészítő visszatartó rendszerként emlegetik őket – a visszatartás itt úgy értendő, hogy a felkenődéstől próbál visszatartani. A korábban említetteken kívül egyes gyártók építenek légzsákot a térd megóvására a műszerfal aljába, vagy az öv alsó része alatti kicsúszás ellen – megint a térd és a medence védelmében – az ülőlap elejére, és tervben vannak a gyalogosokat védő külső légzsákok is.

komment

süti beállítások módosítása