A ködben is látni és látszani elv jegyében tervezett speciális lámpák. A köd alapvetően a levegőben lebegő vízpára, amin megtörik a fény, ezért nem látunk át rajta normálisan. Ha nagy erővel belevilágítunk, azzal csak rontunk a helyzeten, mert a vízcseppecskékről visszaverődő fény végképp elrejti előlünk az utat. Ezt elkerülendő, az első ködlámpákat rendszerint alacsonyan építik be, valahova a lökhárító alá, így elvilágítanak a köd alatt. A köd már csak ilyen, hogy valamivel a föld fölött lebeg, így a fény elosonhat alatta. A hátsó ködlámpa erős, szúró, piros fényt bocsát ki, hogy autónk messziről is látszódjon. Ideális esetben az autó középvonalától eltolva építik be, hogy ne lehessen összekeverni a harmadik féklámpával. Városi közelségben a hátsó ködlámpa vakít és idegesít, így ellenjavallt. Szükségtelenül bekapcsolt ködlámpákkal közlekedni tahóság, ezért mellőzzük.