HTML

Autósszótár

Friss topikok

  • vanbasten9: Ez nagyon hasznos! Esetleg meg tudná mondani, h egy 2015ös JETTA 1.8 TSI SE milyen besorolást kapn... (2016.11.10. 16:18) EURO besorolás (Európai emissziós sztenderdek értékei)
  • nézek: jól hangzik... (2013.08.25. 15:43) Pneumobil, pneumotor
  • nézek: 20 éve nekem is csak automatám van...maga a tökély. (2013.08.24. 22:25) Automataváltó
  • KovA: @HLaci: Én a múltkor betoltam egy Chevroletet... Miután a bikázásról mindenféle rémtörténeteket ol... (2012.12.07. 13:26) Betolni
  • Pudva: Hello Mi a helyes eljárás, ha ennek a bejegyzésednek részeit át szeretném emelni a saját blogomba... (2012.03.09. 15:17) Autófényezés

Linkblog

Ködlámpa

2007.06.04. 16:02 Hlács Zoltán

A ködben is látni és látszani elv jegyében tervezett speciális lámpák. A köd alapvetően a levegőben lebegő vízpára, amin megtörik a fény, ezért nem látunk át rajta normálisan. Ha nagy erővel belevilágítunk, azzal csak rontunk a helyzeten, mert a vízcseppecskékről visszaverődő fény végképp elrejti előlünk az utat. Ezt elkerülendő, az első ködlámpákat rendszerint alacsonyan építik be, valahova a lökhárító alá, így elvilágítanak a köd alatt. A köd már csak ilyen, hogy valamivel a föld fölött lebeg, így a fény elosonhat alatta. A hátsó ködlámpa erős, szúró, piros fényt bocsát ki, hogy autónk messziről is látszódjon. Ideális esetben az autó középvonalától eltolva építik be, hogy ne lehessen összekeverni a harmadik féklámpával. Városi közelségben a hátsó ködlámpa vakít és idegesít, így ellenjavallt. Szükségtelenül bekapcsolt ködlámpákkal közlekedni tahóság, ezért mellőzzük.

1 komment

süti beállítások módosítása