HTML

Autósszótár

Friss topikok

  • vanbasten9: Ez nagyon hasznos! Esetleg meg tudná mondani, h egy 2015ös JETTA 1.8 TSI SE milyen besorolást kapn... (2016.11.10. 16:18) EURO besorolás (Európai emissziós sztenderdek értékei)
  • nézek: jól hangzik... (2013.08.25. 15:43) Pneumobil, pneumotor
  • nézek: 20 éve nekem is csak automatám van...maga a tökély. (2013.08.24. 22:25) Automataváltó
  • KovA: @HLaci: Én a múltkor betoltam egy Chevroletet... Miután a bikázásról mindenféle rémtörténeteket ol... (2012.12.07. 13:26) Betolni
  • Pudva: Hello Mi a helyes eljárás, ha ennek a bejegyzésednek részeit át szeretném emelni a saját blogomba... (2012.03.09. 15:17) Autófényezés

Linkblog

Változó hosszúságú kipufogócsonk

2007.11.16. 14:29 Hlács Zoltán

Az egyes hengerekből különböző pillanatokban kiáramló kipufogógáz lüktetése együttesen szívó hatást gyakorol a hengerekre, ezzel segíti a másik oldalról az üzemanyag és a levegő beáramlását az égéstérbe. Ezt fordított feltöltésnek nevezik. Hogy milyen fordulatszámon a legnagyobb a szívóerő, azt a kipufogócsonk hossza határozza meg. Bármilyen hosszúságú csonkot használjanak is, a gyártók mindig kompromisszumra kényszerülnek.

Ezért egyre többen alkalmaznak két különböző hosszúságú kipufogócsonkot, melyek között a motorvezérlő elektronika szelepek segítségével választhat. A rövidebb cső kisebb fordulatszámon működik, ennek köszönhetően nő a nyomaték, a hosszabb cső pedig nagyobb fordulatszámon, minek következtében nő az elérhető teljesítmény. Ráadásul ennek a technológiának a segítségével tud sok sportkocsi gyártó megfelelni az EU zajkorlátozásainak.

2 komment

süti beállítások módosítása